שם הכותב: תאריך: 10 מרץ 2013

כמה פעמים שאלנו את עצמנו מדוע המחיר עבור מוצר שרכשנו הוא גבוה מדי, ולא הצלחנו לשנות דבר או בעצם לא פעלנו אחרת מלבד להמשיך ולצרוך? נכון, יצאנו לרחובות והנפנו שלטים, זעקנו "מספיק!" וחשנו מאוחדים, אך שינויים מהותיים עדיין לא יושמו בהצלחה, ואנו הצרכנים מקווים להצלה בדמות "אנדרדוג" שיקום ויתייצב אל מול גוליית הענק.

ופתאום קם לו "המושיע הירושלמי" מ- שיווק השקמה, אשר השכיל לנצל עלויות תפעול נמוכות ותרם תרומה אדירה לכוח הקונים. ובעקבותיו, כפטרייה גלמודה לאחר הגשם, הצליח עולה חדש מצרפת, עם דחיפה מצד הרוגולטור, לגרום לסחרור עצום בשוק הסלולר שבו השחקנים הגדולים הרגישו מאוד בטוחים והצרכנים נהגו כשבויים. כפי שתיארו בספרם קים ומאובורן, האוקיינוס החל להיצבע באדום בוהק והשוק נפתח למלחמת מחירים עקובה מדם.

”משתלם מהזיף הראשון" – 

שני יזמים צעירים שפעלו רבות בעולם ההיי-טק חברו יחדיו לאחרונה והחליטו להקל על הכיס של כולנו. חברת אקס-בלייד שמה לה למטרה לנגוס במונופול של ג'ילט (Gillette) אחרי שנים רבות של שליטה ללא-עוררין בשוק סכיני הגילוח. החברה הצעירה מביאה בשורה חדשה לשוק בישראל –  סכינים באיכות גבוהה ללא פשרות (תוצרת גרמניה), בפחות מחצי המחיר הקיים כיום בשוק, ואשר מסופקים ישירות לבית הלקוח. כך הם בונים את היתרון התחרותי אל מול ענקית סכיני הגילוח בשוק הישראלי:

  • חדשנות – אתר חדשני המבוסס על מודל אמריקאי מוצלח שפותח על ידי Dollar Shave Club  והותאם לטעמו של הצרכן הישראלי
  • יעילות – הסכינים ישווקו וימכרו דרך האינטרנט (עלויות תפעול נמוכות) ויגיעו עד לתיבת הדואר בבית הלקוח ללא דמי משלוח ובעלות משתלמת
  • איכות – חיתוך הלהבים, העשויים פלדה סקנדינבית מובחרת ונשארים חדים לאורך זמן, נעשה בטכנולוגיה המאפשרת לבצע גילוח צמוד ומדויק ביותר. תהליך הייצור מצטיין בבקרת איכות מוקפדת בה כל להב מצולם ונבדק ביסודיות
  • קרבה ללקוחות – השקת שירות מתחדש: אין עוד צורך לעקוב ולזכור, ובמקום להיתקע עם הסכין האחרונה, אפשר להירשם באתר ולקבל משלוח של רביעיית סכינים בתדירות לפי בחירה, ישר לתיבת הדואר, במחיר קבוע ללא עלות נוספת, ללא כל התחייבות ועם אפשרות לבטל או להקפיא את השירות בקליק אחד

הרעיון מבריק, הדרך מתחילה להיסלל והשאיפות גבוהות, ובמידה ואקס-בלייד תצלח את כל המכשולים ותצלח את עמק המוות, יורחב גם סל המוצרים לקהלי יעד נוספים. הצרכנים ייהנו מתחרות עזה שתוביל להורדת מחירים, וכפי שהמציג בפרסומת אומר:

"זה לא טוב – זה מ ע ו ל ה".

כך ניתן לראות כי, בכל אוקיינוס כחול יכולים לצוץ כרישים שישנו את צבעו לאדום, ויהפכו לאלטרנטיבה משתלמת לכיס הצרכנים. גם מונופול חזק שחולש על השוק כמעט במלואו, עשוי לגלות שהסביבה יכולה להשתנות בקיצוניות ובמהירות. 

blades