שם הכותב: תאריך: 14 נובמבר 2016

הרצאתו המרתקת של ניב כורח במסגרת השיעור השני של חממת היזמות של נובוס

תודה רבה למקס ראובני על הסיכום המדויק!

המצגת מצורפת בקובץ PDF

how-to-be-serius

איך להיות רציניים

ניב כורח (Eva Ventures – Funding Women)

niv@evaventures.com

 

המשאבים הדרושים לסטארט-אפ (שאי אפשר לקנות בכסף):

עזרה עצות קשרים רושם ראשוני כסף

 

המשאבים שאנחנו מתחילים איתם:

זמן שלנו כיזמים מוניטין שלנו כיזמים

 

את המשאבים שאנחנו מתחילים איתם אנחנו צריכים למנף כדי להשיג את המשאבים האחרים. המשחק הוא על זמן – איך משכנעים יזמים אחרים להשקיע בנו זמן? יזמים אוהבים להשקיע זמן ביזמים אחרים. זה שוק מאוד תומך בהגדרה, אבל אף אחד לא אוהב שמבזבזים את זמנו, ואם יצרתי חיבור שלא מצדיק את עצמו – איבדת ממשאב המוניטין שלי.

 

איכויות שכדאי שנציג, על מנת להצדיק את גיוס המשאבים הדרושים לנו:

מומחיות מחויבות נסיון חזון נטוורקינג
ההבנה שלי בתחום, שהופכת אותי למומחה שמבין על מה הוא מדבר. רצינות, מהסוג שסוחף אחריו אחרים. לא לוותר בקלות, לא להיות הפכפך. תמיד יעדיפו מישהו שמגיע מהפרקטיקה על פני מישהו שמבין משהו בתיאוריה.

נסיון קודם גם ביזמות קודמת היא דבר נהדר.רוצים לראות יותר מחמדנות ונסיון לייצר כסף. רוצים לראות ויז'ן יותר רחב, עם משמעות יותר רחבה ויותר "ערכית" בשאיפה.הקשרים האישיים והנכחות "בביצה היזמית". מכירים אותי, וכך אני בונה לעצמי מוניטין בסיסי לגייס ממנו עזרה מאחרים.

 

ובפרקטיקה, איך זה נראה במציאות?

מקצועיות תשומת לב לפרטים נימוס כבוד לזמנו

של האחרלהראות שאני מבין על מה אני מדבר, ושאני לא מדבר מהתחת.לא להיות מרושלים. להקפיד על נראות ועל הפרטים הקטנים, לא להוציא דברים חצי מוכנים בלי להיות מודעים לזה וכו'.אופן הפניה, לדעת את מקומי ואת מקומו של האחר. לתת לאחר הרגשה של הערכה – כי הוא לא חייב לי כלום.לעמוד בזמנים. להתכונן לפגישות כדי למצות אותן למקסימום.

 

 

Maximizing your CONVERSION RATES

  • שם! גם אם הוא גרוע, שיהיה כזה. אפשר יהיה לשנות אותו בהמשך. הוא לא באמת מחייב, אבל צריך שיהיה כזה – הוא עוזר להבדיל את המיזם מהאדם. נשמע הרבה יותר רציני.
  • לוגו! אפשר לסגור את זה בפייבר ב- 5$, תתפרעו עם זה. זה נראה יותר מקצועי ויותר טוב.
  • דומיין! כלשהו, שדומה או קרוב לשם שלי, כדי להוציא ממנו מיילים, ולחבר אליו אתר.
  • חברתיות! נכחות ברשתות החברתיות – לינקד-אין, פייסבוק, טוויטר, פינטרסט, וכו'…

הרשתות החברתיות חייבות לספר את אותו הסיפור שאנחנו מנסים לספר. להציג תדמית קוהרנטית, שמציגה אותנו כמריצי המיזם. זה מראה על מחויבות. זה לא חייב לקרות בשלב הראשון, אבל זה צריך לקרות בשלב מוקדם (לפני שמתחילים לפנות למשקיעים למשל).

  • One Pager! שמציג את המיזם בצורה טובה. זה מסמך שהוא תמיד בסטטוס Ongoing, ושצריך להיות זמין תמיד. לשים לב לשם שלו – בלי מספרי גרסאות במה שאני שולח מן הסתם.

מצגת! גם היא, כמו ה- One Pager, צריכה לדבר באותה השפה העיצובית, ולהיות כמה שיותר מלאה בכל המידע שיכול להיות קשור ורלוונטי. מורידים סליידים ע"פ צורך, לפני ששולחים אותו הלאה.

Brief! פסקה אחת וסופר תמציתית …

  • אימייל מקצועי! שיהיה ברור שאנחנו מפרידים בין המיילים שמשמשים אותנו לעבודה, לאלה שאנחנו משתמשים בהם למיזם שלנו. מראה תשומת לב לפרטים של הייזם. מראה שהוא יודע להפריד בין העבודה לחיים הפרטיים. אם לא בדומיין עצמאי, אז לפחות בג'ימייל ייעודי. (מומלץ לעשות את זה גם עם Skype מקצועי, או כל אמצעי תקשורת אחר.)
  • חתימה! ברורה בסוף כל מייל: ראשון, תגובה ראשונה שלי בשרשרת, וכשמרחיבים את הנמענים למייל. חתימה צריכה לכלול: שם, תפקיד במיזם (אפילו שזה גם נטל, כי זה למעשה תוחם אחריות באופן מלאכותי בשלבים הראשונים של הסטארט-אפ), טלפון, כתובת אימייל, כתובת אתר החברה.
  • כותרות מיילים דיסקרפטיביים! אם הכותרת לא דיסקרפטיבית וברורה – סביר שהמייל ידחק לתחתית רשימת המיילים לענות עליהם. דוגמה לשם דיסקרפטיבי

"GroupFly introduction to El-Al".

  • לצרף למייל את ה- One Pager ואולי גם את המצגת. הרבה פעמים, איכות ה- One Pager יקבע האם יעשו עם המייל הזה משהו או לא.
  • Proofing! להקפיד שהמייל נראה טוב, אחיד, נעים לעין, וכמובן – בלי שגיאות כתיב / דקדוק מביכות.
  • רפרנס! מתי דיברנו, איך הגעתי אליך, מה אתה קשור לרעיון שלי, על מה דיברנו וכו'. כמובן להיות מאוד מנומסים, ומאוד appreciative מהנמען שלנו. להבהיר מה אנחנו מבקשים (אם זה רק להכיר, או אם יש נושא דיון ספציפי וכו').
  • קונקרטיזציה! אם אני רוצה לייצר מפגש, להיות קורנקרטיים, להציע מספר מועדים אפשריים, ולהבהיר שאנחנו פתוחים לאפשרויות של מועדים אחרים.
  • זימון מיידי! מיד לאחר קביעת הפגישה, להוציא לנמען זימון ביומן עם שם דיסקרפטיבי כדי שלא תתפספס חלילה. בדסקריפשן להכניס פרטי התקשרות ברורים, ואולי אפילו רפרנס שיזכיר לו לפני הפגישה מה מטרתה.
  • להגיע! ורצוי בזמן. בלי פדיחות. בלי לשכוח. בלי לזלזל.
  • להתכונן! ללמוד היטב עם מי אני נפגש! מי הוא, פרופיל ברור – במה הוא עוסק, למי הוא מחובר, מה מניע אותו וכו'. להגדיר לעצמי מה האג'נדה? עם מה אני רוצה לצאת מהפגישה? צריך להגדיר Goals ברורים שיתאימו למי שנפגשים איתו.
  • לסכם! בסוף הפגישה, לכתוב לעצמנו מה היה. מה למדנו על מי שנפגשנו איתו? עם מה יצאנו מהפגישה? מה ה- Follow up הנחוץ לפגישה?

בעיקר ב- Meet ups חשוב מאוד לעקוב אחרי תוצרי השיחות עם כל מי ששוחחנו איתו.

  • Follow Ups במייל! להזכיר לו שנפגשנו וכמה אני שמח שנפגשנו, כמה עונג זה היה. מי אני, איפה ועל מה דיברנו, מה סיכמנו, וכו'. לנסות להכניס למייל נגיעות אישיות מהמינגלינג איתו – לייצר חברות. לצרף למייל כמובן את ה- One Pager, ובכלל, לענות על כל הקריטריונים עד עכשיו.
  • אחידות טרמינולוגיה ומסמכים! חשוב שכל הצוות ידבר באותה השפה, ישתמש באותם המסמכים, וכמובן חולקים את אותם היומנים – כדי לאפשר שיתופי פעולה בין בעלי התפקידים השונים.
שייך לנושאים: כללי