שם הכותב: תאריך: 02 מרץ 2014

מה דעתכם על המקצועות הבאים: מתמחה בגמילה מטכנולוגיה, כלכלן סביבתי, אנשי מקצוע בתחום הטיפול במידע, האקר אתי, מנהלי חדשנות, ו- KST, שלטעמי שיך למשפחה של מקצועות המקדמים חדשנות.

מעבר לפירוש ראשי התיבות, KickStarter Support Team, עבורי KST זו הזדמנות. הזדמנות ליצור ולפתח מקצוע חדש. מקצוע שנמצא בהתהוות, ומשום כך יש לי כמשתתף בקורס הראשון בתחום יכולת לתרום ולהשפיע על התפיסה של המקצוע של אנשי ה- KST.

למה יש צורך באנשי ? KST כי בעולם ההולך ומתפתח של מיזמים, ובמיוחד בארצנו הקטנטונת, ה- Start-Up Nation, עולה צורך באנשים מקצועיים, שאפתניים ומוכשרים שיוכלו להעניק מניסיונם, אופים, ומרצם כדי לקדם מיזמים.

בעידן שבו 3 מתוך 4 סטארט-אפים נכשלים ונסגרים – נדרשים מומחים שיוכלו לסייע לאותם מיזמים כבר מהשלבים הראשונים על מנת להתקדם, להצליח ולהפוך את חלומם למציאות, ולמציאות מצליחה. למעשה היום פחת הקושי  להשיג ידע ומידע, אפילו יש יותר מידי. האתגר הוא לקרוא את המפה המערכתית הדינמית בה פועלים עסקים יזמים ולפעול.

לטובת כך, איש ה- KST  עובר הכשרה בה הוא לומד את עולם היזמות, מיהו היזם, מהם מאפייניו, עבודה יחד עם היזם בשיתוף פעולה, מודלים רלוונטיים ועדכניים בעולם היזמות, סגנונות ודרכי ליווי ותמיכה וכל זאת יחד עם נדבך יישומי של ליווי מיזמים אמיתיים בתחילת דרכם.

אני מוצא 3 דברים מרכזיים שמושכים בעבודת ה- KST:

                     ·עבודה עם צוות יזמי שהינו צוות קטן ומלא מוטיבציה. עבודה צמודה ודינאמית.

                     ·יכולת להשפיע באופן דרמטי ולתת מעצמך לטובת הצלחתם של אחרים (בשונה ממקצועות רבים אחרים שרק ההצלחה שלך או של סביבתך המצומצמת הם שמניעים אותך).

                     ·תהליך הלמידה הבלתי פוסק והיכולת היישומית שרק הולכת ומשתכללת עם הזמן והניסיון.

shutterstock_99796898

על מנת להמחיש את טיעוני אביא דוגמאות פשוטות, בסיסיות אך משמעותיות.

במסגרת השתתפותי בפרויקט ליווי מיזמים מטעם בית הספר למינהל עסקים,  חשתי שהצלחתי לייצר ערך למיזם בנושאים שונים. אחד מהם, פשוט כמו שהוא נשמע, הוא שגרמתי לצוות המיזם לעבוד עם תוכנה שמרכזת את תכולות העבודה של כלל העובדים ומנהלת את יעדי העבודה ותכנון לוחות הזמנים של המיזם. הדבר נשמע טריוויאלי, אך עד שהגעתי וביררתי את הנושא, המיזם עבד מאז היווסדו (מספר חודשים טרם הגעתי) ללא מאגר שמרכז את כלל המטלות, יעדי המיזם ולוחות הזמנים.

דווקא הדברים הפשוטים שאינם בליבה עשויים להשפיע על איך עובדים ועל התנהלות המיזם, לעיתים לא נוגעים בהם כי הרעיון היזמי הוא במרכז העשייה ולא התשתיות של העבודה.

דבר נוסף ומשמעותי שתרמתי למיזם הא חיבורו למומחים מהאקדמיה. המנכ"ל (אחד מ- 3 היזמים במיזם) ציין בפניי שהם פונים לכוון ניתוח של מאגרי נתונים מסוג Big Data. כדי לקדם את הנושא, הבנו יחד שיהיה נכון לנצל את ההזדמנות של הקשר של המכללה עם הפרויקט ולהפגיש את המיזם עם אנשי אקדמיה ממספר תחומים שיוכלו לסייע בסיעור מוחות למיזם. פניתי למספר מומחים מהמכללה ורתמתי אותם ל'מפגש הזנקה' עם המיזם. אחרי הפגישה החלטנו על קיום של פגישה נוספת, מצומצמת יותר וייעודית בנושא טכנולוגי יחד עם 2 מומחים שבוצעה מספר שבועות לאחר המפגש הראשון. בתום 2 המפגשים, המנכ"ל יצא עם תובנות בנושא ניתוח ה- Big DataHYPERLINK "http://he.wikipedia.org/wiki/Big_Data", המשמעויות והפוטנציאל העסקי הטמון בו והבנה של איזה איש טכנולוגי רלוונטי לגיוס לחברה על מנת לקדם את הנושא ברמה הפרקטית.

אני חושב שעצם כך שאני מגיע למיזם מסוים 'מבחוץ', שואל שאלות שלעיתים הן השאלות הכי פשוטות ובסיסיות ונותן זווית ראייה שהיא אובייקטיבית ואינה מוטה – כל אלו מאפשרים למיזם לבחון נושאים מחדש ואף לחשוב על דברים שטרם נגעו בהם או שלא חשבו עליהם. רק בעצם כך אני מייצר ערך למיזם וחושף אותו אם לנושאים שדורשים טיפול ואם לתחומים חדשים.

בתהליך עם המיזם אני מזהה שכמלווה תרמתי במספר תחומים והצלחתי להעניק ערך

אז האםKST  הוא התפקיד המבוקש של המחר?

ייתכן מאד וכבר לפני מחר..!