שם הכותב: תאריך: 03 יוני 2013

מהי הנוסחא הסודית של קטשופ היינץ? הרי קטשופ הוא לא קוקה קולה… אין לו נוסחא סודית הנשמרת בכספות סודיות והוא גם לא מוצר מתוחכם כמו מערכת הפעלה למחשב או מכונית אשר נדרשות שנים רבות ומשאבים עצומים על מנת לפתח אותו. לכאורה כמעט כל יצרן מזון בעולם ( כמו אסם בישראל ) יכול ויודע, כיצד לייצר קטשופ.

 אז כיצד זה יתכן שהיינץ, כמעט 140 שנים לאחר היווסדה, ממשיכה לשלוט בכ-50%(!) משוק הקטשופ העולמי?כיצד יכול להיות שהיינץ מצליחה להישאר בפסגה במשך זמן ארוך כל כך?

מהי הנוסחא הסודית?

אני אתחיל בקצת היסטוריה, היינץ הוקמה ב-1876 עד ידי מהגר גרמני, בשם הנרי היינץ. מאז ועד היום החברה מייצרת ומוכרת מוצרי מזון שונים, אך המוצר המוביל של החברה היה ונשאר עד היום, הקטשופ. הסוד של החברה הוא יכולתה להתמקד ולחדש במוצר אחד די פשוט – הקטשופ.

הסלוגן של היינץ הוא Grown, Not Made וזהי חלק מהנוסחא הסודית. החברה לא מתפשרת על שום חלק בקטשופ. החל מסוג העגבניות, המשך בדרך הגידול שלהם, הטעם של הקטשופ והצבע שלו וכמובן האריזה הסופית – בקבוק הקטשופ שגם לו, חלק בלתי נפרד מהצלחת המוצר.

 בעוד חברות מזון אחרות, מייצרות מאות מוצרים אחרים, ולכן מתקשות או לא יכולות להתמקד באיכותו של הקטשופ. היינץ מתמקדת במוצר זה ומשקיעה בו משאבים רבים במחקר ופיתוח. דוגמא קטנה לכך, היא הניסיון לפתח בקבוק אשר כל הקטשופ יחליק ממנו ולא יישאר בבקבוק. האם אתם חושבים שאסם (למשל) מנסה להשקיע במשהו דומה? אני מסופק. היינץ מחויבת יותר מכל חברה אחרת בעולם לקטשופ ולהפיכתו למוצר מושלם. מוצר, אשר כל בית בעולם ירצה לרכוש אותו, היא לא מתייחסת אליו כאל מוצר צריכה רגיל, כמו חברות רבות אחרות.

heinz

בעיני חברות מזון רבות, הקטשופ הוא עוד מוצר, בהיינץ הקטשופ הוא הדבר החשוב ביותר.

רוצים לפתח מוצר מושלם? – קטשופ היינץ הוא מודל מצוין לחיקוי. 

שייך לנושאים: אסטרטגיה, הצלחה