שם הכותב: תאריך: 10 נובמבר 2016

תודה לניקול בבז'נוב על הסיכום המדויק

את המצגת תמצאו בקישור הבא – מצגת – ארז ירושלמי

מפגש מס' 1 חממה – ארז ירושלמי

תפקיד היזם להפוך חלום  למציאות

איך נדע שהרעיון שלנו טוב?

Distrubtion – נרצה לייצר קונספט שייצור זעזוע, שיבוש בשוק, ליצור השפעה בשוק העולמי.

יכול לעזור / להחליף הרבה אנשים בשוק.

ארבעה אפיקים ביצירת זעזוע –

  • Need – solution – צורך אמיתי בעל פתרון נקודתי , בכדי להשתמש באפיק זה יש צורך להכיר את השוק ולדעת איך הוא נראה.

דוגמא: dropbox – היה צורך במקום / אפשרות לשתף בקלות

Linkedin – רשת נטוורקינג וגם יכולה לעזור למציאת עבודה.

  • Use –engagement- יצירת חוויה שקושרת אותנו למוצר , כך שנבחר בו על פני מוצר אחר.

Mail box – ניתן לרוקן את המיילים במהירות ובקלות , למחוק/ לשמור / לסמן כלא נקרא.

לא בהכרח עונה על צורך שלא מצאו לו פתרון , אך כן על חוויה קלה למשתמש.

  • Feel – design – יצירת תחושת חוויה בגלל איכות או עיצוב.

Nest – תרמוסטט לחימום הבית -מכשיר קטן ומעוצב בצורה מאוד חדשנית ומודרנית מבית apple , העיצוב והחדשנות גורמים לצרכן לרצות ולרכוש אותו.

  • Pay–business modle– שינוי בעזרת מודל עסקי – צורת התשלום וכו'.

שינוי הדרך שבה משלמים בעזרת שינוי  המחיר עצמו.

דוגמא: קופיקס  – קונספט ה-5 שח , fiver – קונספט של 5$ לכל דבר שנרצה – לוגו , עריכה וכו'.

Oyua – קונסולת משחק -> כל משחקי האנדרואיד בטלוויזיה.

 

תהליך לזיקוק רעיון

רעיון=> שלל רעיונות קטנים => הרעיונות עוברים סינון ונשארים בודדים=> זיקוק לרעיון 1 – קונספט

Pivot – שינוי כיוון , יכול להיות גם במודל העסקי.

 

ארגז כלים לרעיון – שלב ב'

  1. Missing link – " להיכנס בין המונופול לצרכן המונופול ולשבור את המונופול".

בכל שוק יש היצע ביקוש אנחנו למעשה  נכנסים בין שני הגורמים מונפול וצרכן , חשוב מאוד להכיר את המונופול ואת הענף.

ישנן 3 דרכים לביצוע:

  • הרוג את הדולר – whatsapp – נכנסו בין הצרכנים לבין חברות הסלולר שעיקר ההכנסה לשהם היו מהודעות טקסט , וגמרו לירידה דרמטית בשימוש בהודעות . אין לוואטאפ מודל הכנסותץ
  • הרוג את ההפצה – Zappos – רכישת נעליים און ליין , שברו את חברות הנעליים הגדולות ושינו את דרך ההפצה.
  • הרוג את המחסום – farmigo – נכנסו בין ענקיות המזון לחקלאי , הרגו את התיווך וגם את הדולר.
  1. Cloninug – שיבוט של מוצר/ שירות קיים שהצליח מאוד בשוק מוגדר (או פלטפורמה) והעתקתו לשוק

 

  1. Polar swap– אתר ערוץ עסקי מסורתי משנה את הקטבים העסקיים שלו, כך שביקוש והיצע יזרמו בצורה הפוכה מן המקובל.

הובר – הפכו את התפיסה , הלקוח קובע הכל! , מאיפה לנסוע וכו' , הכוח בידי הצרכנים , למעשה הם הפכו מ B2B  ל – C2B/

  1. Gamification– להכניס למוצר אלמנטיים משחקיים, גימיקים למשוך את הצרכן , אפילו דוגמא פשוטה יותר היא כרטיסיית ניקובים של קפה (קנה 9 קבל 1 חינם).

 

  1. Sense of destiny– לגעת בצרכן ולהשפיע לו על החיים הצטרפות למשהו גדול יותר ממך.

 

Ted – צפייה ושימוש נותנים תחושה של הצטרפות למשהו גדול .

ספייסיקס – סוכנות חלל פרטית שמטרת להוציא את האנושים מכדור הארץ לחלל , פיתחו רקטה רב שימושית לטובת הוצאת הציביליזציה לכדורים אחרים.

 

 

 

 

שייך לנושאים: כללי