שם הכותב: תאריך: 07 מאי 2013

ביום א' השבוע נערך אירוע סיכום שנת הפעילות של תכנית החממה והמאיץ האקדמיים. התכנית מנוהלת ע"י ד"ר דפנה קריב, ראש המחלקה לאסטרטגיה ויזמות בביה"ס למנהל עסקים במכללה. התכניות מאפשרות לסטודנטים בעלי רעיונות יזמיים ורוח יזמית לחוות את התהליך היזמי הלכה למעשה. החזון והמטרות העומדים מאחורי התכניות הנם לזמן לסטודנטים-יזמים את הכלים, הידע והנטוורקינג הדרושים בכדי להפוך את החלום שלהם, הרעיון היזמי – למציאות.

אירוע הסיום נועד לסכם את העשייה המפוארת הזו ולהציג את המיזמים המבטיחים לאנשי עסקים, משקיעים, נציגי קרנות הון סיכון, נציגי חממות, גופים עסקיים, וגם ליזמים אחרים – זאת במטרה לקבל משוב, לרתום אנשים וחברות לשיתופי פעולה עתידיים ולשתף בידע.

זו השנה השנייה שבה פועלים החממה והמאיץ והפעם האורחים המיוחדים של אירוע הסיום היו ג'ק סים, מייסד World Toilet Organization – ארגון פילנטרופי לשיפור תנאי הסניטציה בכל העולם באמצעות טכנולוגיה, חינוך ומתן הזדמנויות. המוטו של ג'ק הוא "חיה חיים שימושיים" והוא מסביר את משנתו בהרצאות בכל העולם. מדובר ביזם חברתי נלהב אשר מצליח להלהיב את כל מי ששומע אותו.

האורח השני אינו צריך הצגה מיוחדת כי שמו מוכר וידוע – ד"ר יוסי ורדי. ורדי הוא דוקטור לחקר ביצועים. סייע לבנו אריק בהקמת חברת מיראביליס שפיתחה את תוכנת ICQ, התוכנה הראשונה בעולם לשליחת מסרים מידיים באמצעות האינטרנט. תוך 19 חודשים מיום השקת השירות החברה נמכרה ל-AOL האמריקאית בסכום של 407 מיליון דולר. מאז, הפך ורדי לאחד המשקיעים הבולטים בתחום האינטרנט בישראל. עד כה השקיע ביותר מ-80 חברות הזנק. ורדי קיבל את פרס ראש הממשלה למפעל חיים בתחום ההיי-טק, את פרס התעשייה בקטגוריית האלקטרוניקה (2008), את פרס רומנסיאנו מאוניברסיטת תל אביב, ואחרים. בשנת 2009 הוענק לו תואר דוקטור לשם כבוד מהטכניון.

בהרצאתו סיפר יוסי ורדי על החלטתו להשקיע ברעיון של בנו, מתוך היותו אבא דואג ומסור. אבל מה שיותר מעניין זה הסיפור שלו על הניסיון שלו למצוא את חוויית המשתמש האולטימטיבית. איך יודעים מה אנשים באמת רוצים? ורדי סיפר כי אחרי שקרא קרוב ל-200 ספרים בנושא חוויית משתמש (בכל תחום אפשרי כמעט), ואחרי שהכין מצגת שהגיעה לגודל של כ-400 שקפים, הוא הבין שהוא בעצם לא מבין כלום ואי אפשר לדעת.

דבריו מהווים השראה עבור הסטודנטים שהציגו את הרעיונות שלהם במסגרת האירוע (רעיונות שהם עבדו עליהם במשך שנה שלמה בסיוע מנטורים מהתעשייה וצוות החממה המקצועי והמסור). אחד מהבולטים שבמיזמים שהוצגו היה פתרון ל"רשת חברתית לשיעורים פרטיים און-ליין בלייב". מדובר בפלטפורמה שאמורה לשנות את עולם השיעורים הפרטיים: לאפשר לימוד בכל מקום ובכל זמן, ביחידים או בקבוצות, מהמורים הכי מקצועיים. זאת ועוד, השימוש בפלטפורמה יוזיל את עלויות השיעורים (משפחה ממוצעת בישראל מוציאה כ-20,000 ש"ח בשנה על שיעורים פרטיים), יחסוך את הנסיעות ויאפשר אפילו "סחר חליפין חברתי" – כלומר, שיעור תמורת שיעור. רעיון גדול, לא?

לסיכום: היה אירוע מושקע, מאורגן, מאלף, עם הרצאות מרתקות ואנשים נחמדים. ומי שלא הגיע, הפסיד!

DSC_6727-M