שם הכותב: תאריך: 07 פברואר 2013

מרגישים "תקועים"? רוצים לעשות משהו אחר עם עצמכם? אתם לא לבד! בעולם בו אנו חיים ישנם אנשים לא מעטים אשר מרוצים מעבודתם ותעסוקתם המקצועית, ואף ישנם מעטי מעט אשר עבודתם מגשימה את מרבית שאיפותיהם: בין אם זה הבאת הייחודיות שלהם לידי ביטוי, האפשרות לעסוק במה שהם טובים, במה שמעניין אותם, בין אם הם מרוצים מהבוס, מהשכר או מהזמן הפנוי שמשאירה העבודה.

 לא אחת אנו נאלצים לעבוד במקצועות שלא עונים על כל הצרכים שלנו: לפעמים דאגה כלכלית למשפחה או חובות כספיות אחרות, חוסר זמן או הרגשה של חוסר מזל, אי יכולת להתברג או להתקדם, או סתם חוסר רצון להתאמץ, מונעים מאיתנו להתקדם ולהגיע לצרכים שאנו שואפים להשיג מהעבודה שלנו.

 השאלה מה עושים עם האילוצים שמקשים עלינו? אני טוען שניתן בגישה של "יזמות אישית" לנהל את הקריירה והפיתוח האישי שלכם, וזאת בעזרתה של קריירה מקבילה (Parallel Career).

 החלטתי באמצעות בלוג זה, להציג בפניכם את מסעי האישי, בשביל האבנים הצהובות, אחר פיתוח קריירה מקבילה.

אז נעים להכיר, שמי און גולדפרב – עו"ד לשעבר, אנליסט בהווה ומי יודע לאן ייקח אותי העתיד.

 הניסיון הראשון שאציג בדבר פיתוח קריירה מקבילה מתרחש ברגע זה מול עיניכם – קריירה בתור בלוגר מקצועי. עד כה, אני מרגיש את התחושה של הצעד הראשון, ההססני, במקום חדש ולא מוכר, ואת העקצוץ בקצות האצבעות בזמן שאני מקליד את מילותיי. אולי זו תחושה של יזם מתחיל, ואולי יש לי נימול באצבעות? מי יודע?

 עלי לציין, כי כל ניסיון למציאת קריירה מקבילה שאציג יתחיל מהסוף, מדמות לחיקוי שהצליחה להגשים את חלומה באותה דרך. לאחר מכן, אציג את דרכי, את הטיפים שלי ואת סיפורי בהתחקות אחר הקריירה המקבילה.הגשמה עצמית

 פרק 1: קריירה מקבילה – בלוגר מקצועי

מקור השראה: אריאנה הפינגטון (להלן: "אריאנה") (אני מנסה להשתחרר מניסוחי כעורך דין, אבל לא מצליח להפסיק לחשוב כעו"ד).

למי שלא מכיר את אריאנה, אז מדובר בבחורה שפתחה בלוג (פחות או יותר כגון זה), שלאחר מכן הפך לאתר חדשות ובלוגים ה- הפינגטון פוסט (The Huffington Post). הקריירה המקבילה שאריאנה יצרה לה, התפתחה עד אשר בשנת 2011 נמכר הפינגטון פוסט בעבור 315 מיליוני דולר לאתר (America Online (AOL כאשר אריאנה המשיכה להיות העורכת הראשית של האתר.

טיפים לכתיבת בלוג

ניתן לטעון כי בלוגר מקצועי צריך לעמוד בכמה כללי אצבע, כיוון שרוב קוראי הבלוגים –  סורקים מידע ואינם מתעמקים במצג שמולם, הם חסרי סבלנות וקשה להם לקרוא ממחשב. אולם, הבעיה הגדולה ביותר אצל קוראי הבלוגים בפרט, ודור האינטרנט בכלל, נובעת מהרצון להגיע לסיפוק באופן מיידי (תרבות אינסטנט).

אז איך כותבים ?

1. בקצרה (כותרת- 6 מילים או פחות, רעיון אחד לפסקה, פוסט באורך של 300-700 מילים);

2. שפה (פשוטה ובהירה, תיאורית ולא שיפוטית, תוך מיתוג אישי);

3. גוון אישי ולא מסחרי (את מי אנו מעוניינים לקדם בדיון?);

4. קרדיטציה (קישורים ונתינת קרדיטים מהיכן נלקח המידע);

5. בניית רשת ותהליכי השיתוף (הפצה ברשתות החברתיות);

6. הצגה עצמית – שזה למעשה כל הסיפור – הכרה, פרסום ושיווק עצמי.

סיכום – מה הופך בלוג למצליח:

הנה, מלמד, מידע, מאגר נתונים, מעדכן חדשותי, מקורי, מקשר למקורות אחרים".

אני נהניתי לכתוב ומקווה שנהניתם לקרוא את הפוסט הנוכחי, ששתלתי בכם את הרעיון להקמת קריירה מקבילה, שבעצם יכולה להפוך לעסק היזמי הבא שלכם. לא תמיד ניתן לדעת, ואולי זה כל הכיף שכרוך ביזמות?

בקיצור, מקווה שעמדתי הפעם בתנאים שהופכים בלוג למצליח.

שייך לנושאים: הצלחה, יזמות, קריירה
מאת ליבנת:

כמה אתה צודק און יקר, גם בגישה החכמה שלך לפיץוח קריירה שניה וגם לגבי מושג "הבלוגר", אני נהנתי לקרוא את המילים שלך, אין ספק שאחכה לבלוגים הבאים…

מאת און:

ראשית תודה!
ישנו פוסט שני בנושא בקריירה שניה בעיצוב ויצירה.
וחוץ מזה אותותו אמור להתפרסם הפוסט השלישי.