שם הכותב: תאריך: 21 יולי 2014

9:00 בבוקר. מרכז היזמות. קמפוס המכללה למנהל.

אני פוגשת בפאטיו את פרי זנו, היזם מאחורי חמ"ל ההסברה שהוקם בימים האחרונים בקמפוס בשיתוף אגודת הסטודנטים.

עוד לפני הקפה של הבוקר. חמוש בלפטופ. מעדכן אותי בענייניות שכבר וידא שפתחו את המרכז, את הדלתות שמובילות למרחב המוגן ( אם תהיה אזעקה)

ושאפילו אמור להגיע איזה משלוח של אוכל בצהריים.

10:00 מרכז היזמות מתחיל להתמלא אנשים. חלקם ממהרים להמשיך איפה שעצרו אתמול. אחרים נכנסים לישיבת תדרוך על 'איך זה עובד פה?' וכמה טובה צריכה להיות האנגלית שלהם כדי להשתתף. פתאום קמה מישהי, אורזת את החפצים – התקשרו לקרוא לה בצו 8.

11:15 אזעקה. עוזבים את המחשבים. ממהרים למרחב המוגן. היירוטים נשמעים ממש קרובים פתאום.

21:00 בערב. בבית. מספרת לבעלי על חוויות הבוקר שלי מחמ"ל ההסברה וכמה שלא תפסתי את כמות האינפו' השקרית שמסתובבת ברשת. מראה לו דוגמאות..

הוא ( בעלי) שואל: "תגידי.. זה בכלל עוזר במשהו זה שהלכת לשם?"  ואני … חושבת פתאום  לעצמי  שבמובנים רבים להסברה וליזמות קווי דמיון רבים משחשבתי

ושאולי לא סתם מרכז היזמות שלנו מארח את החמ"ל הזה ונבט למעשה מתוך בוגרי המחלקה.

מרבית היזמים נתקלים במלה "לא" חדשות לבקרים, עוד משלב החלום, ואפילו כשנראה שמסתמן פה סיפור הצלחה – מישהו תמיד יגיד להם שזה לא יעבוד, לא יקנו את זה, הסיכויים קלושים, תבחרו טיעון – בטח כבר שמענו אותו.

והם ( היזמים)   – חולמים. ובחלומם מאמינים. שהרעיון קורם עור וגידים, שיהיו לקוחות, שיהיו משקיעים, שיום אחד, בעוד לא הרבה זמן החלום שלהם יהפוך לעובדה בשטח.

גם בהסברה אנחנו חולמים במובנים רבים. שיש מישהו בצד השני שיקשיב, שהסרטון שהעלינו הרגע, לאחד מיני אלפי אתרים שמשמיצים אותנו ומבטלים את זכותנו כמדינה להגן על עצמנו,

יקבל מספיק צפיות, שאם מישהו בעולם מחפש אינפורמציה על המערכה שמתנהלת בינינו לבין חמאס יגיע אולי, רק אולי, לתוכן שאנחנו העלינו – אמיתי, מציאותי, לא מוטה ושקרי.

חולמים. על איזון. על אמת. על ההזדמנות להשמיע את הגרסה שלנו לאירועים.

 

כולם מדברים על זה שאנחנו לא טובים בהסברה.  מי זה ה'אנחנו' הזה? משרד החוץ? מערך ההסברה של מדינת ישראל? איך זה שלכולם בשבועות האחרונים יש המון מילים, אבל בשוטף אף אחד  לא מכוון אותן למקומות הנכונים. ואם כבר אנחנו כועסים, כאובים, מותשים – למה לא לתעל את זה לעשייה שיש בה ערך מוסף?

היזמות מדברת על יצירת ערך כל הזמן, אז צאו מהקופסא וחשבו איך אתם יכולים להשפיע.

לא צריך להיות רטוריקן מחונן כדי להשפיע, אבל צריך להאמין שיש ערך בלהשמיע קול. הוא יכול להיות קול מבויש, או קול תקיף. יצירתי או בנאלי, אבל הוא צריך להישמע ולו בשביל שנוכל לומר שעשינו כל מה שיכולנו. או לפחות ניסינו. ממש חזק.

 

את הקבוצה של חמ"ל ההסברה של המכללה למנהל אתם יכולים למצוא בלינק הבא >> https://www.facebook.com/groups/550380651654738/

בו גם תמצאו את כל פרטי הקשר של החברים ותוכלו לקבל משימות מהבית אם תחליטו להצטרף.

מוזמנים גם לעקוב אחר עמוד הפייסבוק של המחלקה שלנו בכתובת >> https://www.facebook.com/pages/Biznovate-%D7%94%D7%9E%D7%97%D7%9C%D7%A7%D7%94-%D7%9C%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%98%D7%92%D7%99%D7%94-%D7%95%D7%99%D7%96%D7%9E%D7%95%D7%AA/219133841560624?ref_type=bookmark

 

מי ייתן והקיץ הזה יחזור להיות במהרה זמן להפוגה, מנוחה, חופש גדול, הזדמנות ליהנות מהחיים – ובייחוד זמן לחלום לחלומות.

 

 

 

שייך לנושאים: כללי