שם הכותב: תאריך: 16 מרץ 2014

גילוי נאות – הגעתי לקורס  השנתי שנקרא KickStarter Support Team) KST)  בטעות בדקה ה-91. זה היה ערב אחד כשפתחתי את המייל וראיתי הזמנה להירשם – קראתי קצת את הסילבוס וניסיתי לחפש מידע באינטרנט (לא היה כ"כ מידע – אולי בגלל שאני לא יודע לחפש באינטרנט או אולי בגלל שלא באמת היה). אז פשוט אמרתי לעצמי בוא ננסה. – מפה לשם אני רואה מתחילת העונה את המשחקים של מכבי בהקלטה.(כן, הקורס הוא ביום חמישי בערב)

הקשר היחידי שלי לעולם היזמות לפני התואר השני בכלל ולפני הקורס הנ"ל בפרט הוא השימוש הקבוע שלי בתוכנת WAZE (כן כן – גם כשאני מכיר את הדרך בעל פה – אחרת איך הדירוג שלי יעלה?!) ועוד כמה חברים שחלקם נמנים כחלק מסטארט-אפ מצליח כבר היום וחלק היו רוצים להיות חלק מאחד כזה.

ולמה אני מספר את זה? אנחנו שומעים היום על סטארט אפים רק כשהם ממש מצליחים (איך לא חשבתי על פייסבוק לפני צוקרברג??! – נראה כ"כ בסיסי) או אם אנחנו מכירים מישהו שקשור איכשהו למייזם – אבל בגדול זהו. ומה עם כל שאר המייזמים שאף אחד לא שמע עליהם?  ולמה בכל אף אחד לא שמע עליהם? אולי כי הרעיון לא מספיק טוב?!. אולי הרעיון מעולה אבל הביצוע היה כושל?!

בחיי הפרטיים אני אנליסט באחת מחברות האשראי בארץ – אני נוטה לחשוב שאני דיי טוב במה שאני עושה וכתוצאה מכך דיי בטוח בעצמי – אפשר לומר שאני יודע מה צריך לעשות בכל מטלה שיש לי עוד לפני שהתחלתי אותה – מצד אחד זה טוב מצד שני אני לא נוטה לעצור ולחשוב איך לעשות את הדברים אחרת, אולי בצורה טובה יותר אולי בצורה יעילה יותר או בכלל בצורה נכונה. מפה לשם אם הייתי עוצר לשנייה לפני או שמישהו היה מפנה את תשומת ליבי למשהו קטן, כנראה הייתי עושה את הדברים בצורה אחרת – בצורה טובה יותר ויעילה יותר מה שהיה מוביל אותי לתוצאות טובות יותר.

אז נכון – לא באמת אפשרי להשוות עבודה של אנליסט ליזם אבל ניסיתי להמחיש איך בעבודתי נקודת מבט חיצונית הייתה משפרת בסופו של דבר את התוצאות שאליהם אני מגיע.

אותו הדבר גם אצל מיזמים – יש הרבה סוגי יזמים אבל בפוסט זה בחרתי  להתמקד בתופעה של יזמים שבטוחים ומאוהבים ברעיון של עצמם. כן אני יודע אופטימיות זה שם המשחק וזה תנאי חשוב והכרחי. אני לא מכיר האמת את המספרים אבל כנראה שכולם יודעים לחלום ובסופו של דבר המימוש לא תמיד ממריא. הרעיון של תוכנית ההכשרה של הKST הוא ללוות  יזמים, לשאול אותם שאלות מעוררות מחשבה בכל אבן דרך של התהליך על מנת שיממשו את החזון שלהם ובסופו של דבר יהיו חברה מצליחה. מה היה קורה לאותם יזמים עם הרעיונות המעולים שבסופו של דבר לא המריאו אילו היה מישהו שואל אותם שאלות, מעורר מחשבות וכיווני פעולה נוספים? יכול להיות שהם היו עושים דברים בצורה אחרת? יכול להיות שהיו משנים את המוצר כך שהוא יותר יתאים לקהל היעד? ויכולים להיות עוד אלף ואחד דברים שהם היו עושים בצורה אחרת (וכמובן כל זה לא בהכרח היה משנה את התוצאה הסופית אבל בוודאי משפר את הסיכויים להצליח).

מבחינתי KST זהו תהליך שאני עובר שבו אני לומד על התהליך היזמי וכך אני מכין לעצמי ארגז כלים שבו אני יכול להשתמש במצבים מסוימים על מנת לפתור בעיות ולמצוא פתרונות. כל הרעיון זה לתת את הערך המוסף שייצור את ההבדל. וזה בעצם כל הרעיון של הקורס מנקודת המבט שלי (במשפט וחצי).

ומי יודע….. אולי למישהו מהמחזור הראשון של הקורס יהיה חלק כלשהו בהצלחה של סטארט – אפ.

 

שייך לנושאים: אסטרטגיה, הצלחה, קריירה