שם הכותב: תאריך: 15 פברואר 2013

נסו למחוק מהלקסיקון שלכם לשבוע אחד בלבד את כל המילים השליליות. מה ההבדל? מה זה משנה? האם באמת תשיגו תוצאות טובות יותר אם תשתמשו לשבוע אחד רק במילים חיוביות?

כמה פעמים תפסתם את עצמכן אומרים לאחרים את המשפט הבא: "אני פשוט לא מצליח ל…."  "אין לי זמן ל…."

במקום זאת אמרו: אני יכול, אני רוצה, אני אצליח, יש לי….

חשבו על כך. פרט לכוח שיש בהתבטאות חיובית. יש למילים החיוביות גם כוח שמתבטא בפיזיולוגיה של הגוף שלנו. חשבו על הגוף שלכם כשאתם יודעים שאתם צריכים לעמוד ולומר: "אני מתרגש מאוד היום כי יש לי פריצת דרך לדווח עליה…"

או שלחילופין עליכם לעמוד ולומר: " אני מצטער אבל השבוע הייתי חולה מאוד ולא הייתה לי כל פעילות מוצלחת…" איך שפת הגוף שלכם?

יש כאלה שיאמרו: "אבל לפעמים אין מה לעשות ויש מכשול…"   נכון, לפעמים אנו נתקלים באתגר שאנו מתקשים לעבור אותו: השגת מימון, פתרון של בעיה בפיתוח, מציאת השוק הנכון למוצר שלנו…כיצד היינו מציגים את האתגר במילים חיוביות?

מסתבר שנוצרת סינרגיה בין המילים שיוצאות מהפה שלנו, הגוף והמצב המנטלי.

מקובל היום בחדרי הכושר לשמוע את המאמנים מבקשים מהמתאמנים לחייך תוך כדי ביצוע תרגיל קשה….וזה עובד. המוח משדר לגוף שהכל בסדר ולפתע ביצוע התרגיל הופך אפשרי.  מדוע לא לאמץ זאת לעולם העסקים? מדוע לא להתנהל כך מול בני משפחה? חברים? עמיתים?

תחשבו מה יכול לקרות כשאתם מול משקיע פוטנציאלי, שותף אסטרטגי או לקוח.

יש כוח בדייקנות ובחיוביות של התקשורת המילולית שלכם!

בהקשר זה אני נזכרת בסיפור שקראתי באתר של בוב ניקול, מחבר הספר "(Remember the ice" ( www.remembertheice.com :

"כשחייתי בפניקס אריזונה, במדבר, הייתה חנות מכולת קטנה ממול לדירה שלי. יום אחד נכנסתי לחנות וראיתי שהחנות ריקה, ממול על דוכן הקופות הרושמות היו 2 שלטים שהמנהל תלה: "אל תשכחו את הקרח" (Don't Forget The Ice). שמו של המנהל היה ריק, שאלתי אותו: ריק, כמה קרח אתה מוכר? והוא אמר שמעט מאוד. הוא לא הבין כיצד זה אפשרי מאחר ומדובר בחודש יולי בארץ מדברית כמו אריזונה. אמרתי לו : "אם תתן לי חתיכת נייר וטוש עבה נראה לי שאוכל לעזור לך" הכנתי לו שלט חדש ועליו כתבתי: "זכרו את הקרח" (Remember The Ice). בכוונה תחילה לא שבתי לחנות 4 שבועות.

לאחר 30 יום כשחזרתי הוא קרא לי כבר ממרחק לפני שנכנסתי, "אתה, בוא הנה". "תגיד לי מה עשית? המכירות פשוט הרקיעו שחקים, אני מוכר ב 500% יותר ממה שמכרתי לפני ששינית את השלטים. האנשים עומדים בקופה לשלם, העיניים שלהם נודדות אל השלטים ואז הם אומרים: "אתה יודע מה – תן לי 5 חבילות קרח יש לי מסיבה מחר, או – אתה יודע מה נזכרתי אני צריך 10 חבילות קרח יש לי ברביקיו בשבת…"  ריק שאל אותי: "בוב מה עשית?" עניתי לו: "ובכן ריק, אני אסביר לך את זה ע"י שאלה מהירה ותענה לי במהירות: אם אומר לך עכשיו: אל תחשוב על הצבע הכחול. על איזה צבע חשבת עכשיו? " הוא ענה: "כמובן שכחול" . "בדיוק" אמרתי לו. "ולכן אם הלקוחות שלך רואים שלט שאומר : אל תשכחו את הקרח" (Don't Forget The Ice) מה אתה חושב שהם יעשו? "הם ישכחו את הקרח!" ענה ריק. "נכון, אמרתי לו, יש כוח בדייקנות של המילים שלך!"

"עבור ריק הניסוח החדש הזה שינה את מכירות הקרח בחנות. עבורי", אומר בוב ניקול, "זה שינה פרדיגמה בדרך שבה אני מתקשר עם אנשים ועם עצמי ! החלטתי החלטה מושכלת למחוק את המילים: לא, אין לי, לא יכול, לא רוצה, לא ניתן, בלתי אפשרי…. מהשפה היומיומית שלי. התוצאות היו מרחיקות לכת."

אז הנה המילים שעליכם לזרוק כבר עכשיו מהלקסיקון שלכם:

The"(K)notty Words"
Not Don’t Can’t Won’t Wouldn’t
Couldn’t Shouldn’t Should But Try
Ain’t All Always Aren’t Cannot
Didn’t Doesn’t Every Hadn’t Hasn’t
Haven’t Isn't Mustn’t Never Ought
  Shant Wasn’t Weren’t

לעומת זאת, הרבו להשתמש במילים הבאות:

The Re-Framing Five:

 Do not, Can not, Will not, Would not, Could not.

אין ספק שצוות מוביל שצורת ההתנהלות שלו מלאת אנרגיות משפיע על כל שאר חברי הקבוצה. אני רואה את זה קורה גם בחממות יזמות שלנו- רוח העשייה, חדוות הנתינה והאנרגיות הגבוהות של המנטורים והצוות האקדמי משפיעים על כל המיזמים. מי שיצא לו לראות את רמות האנרגיות והתרוצצות של כולנו בשלוש לפנות בוקר באחד מהלילות הלבנים שערכנו השנה בחממות שלנו היה מגיע למסקנה הבלתי נמנעת-  זה מדבק!

שייך לנושאים: אקדמיה, הצלחה, חממה, יזמות