שם הכותב: תאריך: 18 ינואר 2017

סיכום הרצאה של ארז סף
אודות:
בוגר מדעי המחשב וביו-אינפורמטיקה
משמש כמנכ"ל חב' CRiskCO, שפועלת בתחום ה- FINTEC, ספציפית בתחום האשראי לעסקים.

מה המצב כיום בשוק?
בעסקאות בין ספקים ללקוחותיהם (עסקים), נהוג לעבוד בשוטף +60 או שוטף +90.
לספקים קשה להתמודד עם העלויות הגבוהות של ייצור המוצרים, עד לקבלת הכסף מהלקוח, ולכן הם פונים לבנקים בשביל לקבל הלוואה כבר היום, עד לקבלת התשלום מהלקוח.
בטרם מתן ההלוואות לספקים, הבנקים מבצעים בחינה של סיכון העסקה (אי החזר ההלוואה על ידי לקוחות הספקים) ואף נסמכים על דירוגי האשראי של חברות הדירוג (לדוג' dan&bradstreet).
תהליך בדיקת הלקוח וקבלת הדירוג אורך כ- 21 ימים, שבמהלכם נעשית פנייה לעסקים אחרים שעבדו עם הלקוח, בשביל להבין את ההתנהלות שלו ובכדי לאמוד את רמת הסיכון שלו.
בשלב הבא, בכדי לא להסתכן באי החזר ההלוואה של הלקוח, הבנקים מגלגלים את הסיכון לחברות הביטוח ומבטחים את ההלוואה אצלם.

מה הבעיות בתהליך?
קיים קושי לספק דירוג מהימן ומהיר – תהליך הדירוג אורך כ- 21 ימים, ובמרבית המקרים הדירוג רחוק מלהיות מדויק.
קיים קושי להשיג מידע על העסק, והתהליך כולו מסורבל.
משך זמן הבדיקה של אנליסט הבנק, עבור כל לקוח, אורך בממוצע 5 ימים.
רוב ההלוואות לעסקים קטנים בארה"ב לא מאושרות.

במה שונה CRiskCO?
CRiskCO פתחו מערכת שמתממשקת למערכת הכספים של הספק (לא של הלקוחות שלו), ולמעשה הספק משתף את המידע הפיננסי שלו, ובעיקר את המידע אודות ההתנהלות הפיננסית מול הלקוח שלו, בשביל לייצר דירוג אשראי לעסקים.
דהיינו, ל CRiskCO יש את היכולת לראות את ההתנהלות הפיננסית של הלקוח לאורך זמן, ובהתאם לאמוד באופן מדויק יותר את רמת סיכון האשראי שלו.
הפלטפורמה מתממשקת מרמת העסק ועד לרמת חב' הביטוח, וביכולתם לנהל עבור העסק את כל הסיכונים (ספק לא יודע כמה קרדיט ביכולתו לספק לעסק אחר, וביעולתם לספק לו מענה ע"כ).
המידע נשמר בענן.
השלבים:
1. משיכת מידע מהספק.
2. סטנדרטיזציה של המידע – הופכים את המידע למידע אשראי.
3. קיים אלגוריתם שבונה את פרופיל החברה.
בסופו של דבר, הם מסוגלים להוציא על הלקוח דוח המציג בצורה ויזואלית את דירוג האשראי שלו.
מה הצעת הערך של CRiskCO?
– חסכון כסף – במקום להחזיק מערך שלם של עובדים שתפקידם למצוא מידע על הלקוח ולנתחו, שלעיתים רבות אינו מדויק, ל CRiskCO יש את היכולת לקבל מידע מדויק יותר ובמהירות.
– חסכון בזמן – הדוח מופק בכמה שניות, לעומת 21 ימים, ומתאפשר לתת לעסקים ההלוואה בפרק זמן מהיר יותר.
– דיוק במידע.

החזון של CRiskCO
שואפים להיות הסטנדרט בשוק לדירוג אשראי לעסקים.

טיפים –
– להשיג את האנשים הטובים ביותר, שיעבדו איתנו.
– CO-FOUDER – צריך סיפור כדי לשכנע את המשקיעים שיש כימיה שטובה בין השותפים/ היזמים.
הסיפור צריך להיות אמין, ושישכנע את המשקיעים שהמייסדים הם החברים הכי טובים ושעובדים טוב ביחד.
– לא ללכת ל- VC מוקדם מדי, כי הם יבזבזו לנו הרבה זמן ולא יתנו לנו כסף בשלבים הראשונים.
– CRUCH BASE – אתר שמספק מידע על גיוסים בעולם.
– כשהולכים למשקיע, צריך להבין באיזה עיניים הוא מסתכל עלי (PRE SEED, SEED, ROUND) ובכל שלב שעולים צריך להראות הוכחות היתכנות חזקות יותר.
– אם יש תאריך מוגדר להשקעה (למשל – כנס משקיעים) אז זה יניע משקיעים להשקיע בי, כי אין להם אינטרס לתת כסף.
– בכל הצעה לתיווך תמורת אחוזים מהמניות – לבדוק תמיד מה נהוג בשוק, אבל משקיעים מאוד לא אוהבים להיכנס למיזמים שנתנו אחוזים תמורת תיווך.
– לזכור תמיד שאם מגיעים לסיליקון ואלי לחפש את העזרה.
– מפתח בקליפורניה – בין 150 $ ל- 360 $ לשנה (משכורת ממוצעת – 65K $).

סיליקון ואלי
רוב הכסף שמושקע בסטארטאפים מגיע מקלינפורניה.
אירופה לא אטרקטיבית לסטארט אפים טכנולוגיים.
יש הרבה ארגונים בארה"ב שישמחו לתמוך בסטארט אפים ישראליים (ארז יהיה מוכן לקשר בעת הצורך)
למשל: ICON MISSION – קהילה של אנג'לים שנותנים גם שטחי עבודה וקשר למשקיעים – בחינם רק בגלל שאנחנו ישראלים.

פניות רלוונטיות לארז סאף
– ניתן לפנות אליו בשביל לקבל טיפים על השוק האמריקאי
– יוכל לקשר אותנו לאנשים בשנה וחצי האחרונות היה בסיליקון ואלי

שייך לנושאים: כללי