שם הכותב: תאריך: 03 יולי 2013

מי מאיתנו לא שמע כמה עולם המוסיקה הוא אכזרי וכמה זה קשה לאמנים צעירים לפרוץ לראשונה ולהצליח? כשרונות נהדרים רבים נעלמים עקב התחרות הקשה מחד, ומאידך צריך הרבה מזל כדי להשתחל לאותו חור סיכה קטן של הזדמנות שאולי לא תבוא ואולי לא תחזור. חברת EARBITS שמה לעצמה מטרה לעזור לאמנים עם הבעיה הזאת.

ג'ואי פלורס, המולטי יזם, הוא סיפור נחמד בפני עצמו, בחור שבגיל 16 החליט שלימודים זה לא בשבילו והלך לעבוד בטאקו בל. אחרי קריירה לא רעה כמוסיקאי הוא נשאב לתוך עולם היזמות, וחברת הסטארט אפ בה עבד בתחום הפרסום AFFILIATE FUEL ביצעה אקזיט ב-2005. הוא נשאר לנהל את החברה והקפיץ את הערך שלה מ-19 ל-48 מיליון דולר בשנתיים. מאז ועד לסוף ינואר 2010- אזביחד עם המוסיקאי הישראלי, יותם רוזנבאום, הקימו את EARBITS -הקדיש את חייו לעולם היזמות.

הרעיון מאחורי המיזם EARBITS הוא למעשה לתת חשיפה לאמנים לא מוכרים לציבור קהל חובבי המוסיקה. הגולש נכנס לאתר ויש לו מספר אופציות כדי להתקדם, כשלמעשה זהו סוג של רדיו אינטרנטי גדול, רק שבמקום להיטים מוכרים הוא נחשף לאמנים בוסריים שרק מחכים לפריצה הגדולה שלהם. הוא יכול להקשיב לבחירות של העורכים באתר או להחליט בעצמו איזה סוג מוסיקה הוא מעוניין לשמוע. כמובן, שהאמנים משלמים דמי חבר כדי להשמיע את החומר שלהם באתר, וככל שישלמו יותר כסף בתכנית פרימיום יקבלו זמן אוויר גבוה יותר באתר וחשיפה גדולה יותר לקהל המאזינים. כמו כן, לכל אמן יש את העמוד שלו בו הוא יכול לספר על עצמו, לכוון את הגולשים לדף הפייסבוק שלו או לאתר הפרטי אם יש כזה ולספר מתי והיכן הוא מופיע.

החברה כבר ביצעה שני גיוסים, אחד בשנת 2011 ואחד לפני כחודש, ויצאה באפליקציה חדשה לאנדרואיד. תוך שמונה שבועות מאזשהאפליקציה נמצאת באפס סטור להורדה, 15,000 גולשים כבר הורידו אותה למכשיר הניידשלהם. צריך לזכור שבמיוחד בארה"ב, שםעיקר הפעילות של החברה, כמו בשאר העולם, רוב האנשים משתמשים באייפון, ולכן הנתון הזה מבטיח למדי. ככל שלחברה יהיו יותר גולשים ויותר אמנים ייכנסו לתוך המאגר, כך החברה תצליח יותר. הרעיון הוא מהפכני ולמעשה בסבירות גבוהה בעוד מספר שנים נשמע על אמנים מפורסמים רבים שנחשפו לראשונה ב-EARBITS.

השנה ההתפתחות צברה תאוצה גדולה, ולכן החברה הצליחה לגייס הון נוסף ממשקיעים. התאוצה הגיעה בזכות, ה-GROOVIES, המטבע החברתי החדש, שהוכנס לאתר בחודש פברואר האחרון. גולשים זוכים בכסף אם הם משתפים את חבריהם בדפים ומוסיקה של אמנים שונים, ועושים פעולות אותןב-Earbits מגדירים כ"פעולות ידידותיות" בעזרת המטבע. לאחר מכן הם יכולים להשתמש בו באתר לפעולות פרימיום שלא ניתנות בחינם. חברות הפקה של מוסיקה טוענות שמאז השימוש ב-GROOVIES, לכל 1,000 העלאות שירים שלהם, הם מקבלים שמונה לייקים חדשים בדפי הפייסבוק של האמנים ו-16 בקשות הצטרפות חדשות לרשימות התפוצה.

מעניין מאוד יהיה לעקוב אחרי ההתפתחות של המיזם החשוב הזה, במיוחד מאחר והאינטרס מאחוריו הוא הרבה יותר חברתי מכלכלי. אגב, בעלי האתר לא מעוניינים בפרסומות שיעטרו את האתר או יושמעו כמו בתחנות הרדיו בזמן ההשמעות. כבר שווה להיכנס…

IR Wireless Earphones

שייך לנושאים: היי-טק, הצלחה, יזמות, משקיעים