שם הכותב: תאריך: 31 אוגוסט 2013

כשטוד סאליבן ולורן מקלוד, האוסטרלים, הקימו את GLOBETROOPER הם היו בטוחים שיש להם מכרה זהב ביד ולא בכדי. זו הייתה הרשת החברתית האולטימטיבית לטייל ההרפתקן והאתגרי, שמחפש צוות הרפתקנים זהה כדי לצאת יחד לטרקים מסמרי שיער בהרי ההימלאיה או בגדות נהר האמזונס. הבעיה, כפי שניתן להבין ממצבה המתערער לאחרונה של פייסבוק, הייתה שלמרבה הצער רשתות חברתיות, אשר נשענות על חברות חינם אין כסף, מתקשות להציג מודל עיסקי שמסוגל לייצר הכנסות מלבד פרסום. החברים, שהבינו שאם ילכו בדרך הזאת, יצליחו לייצר במקרה הטוב הכנסות של 20,000 דולרים מפרסומות בשנה, החליטו למכור את האתר בשנת 2011 לחברה בריטית דרך FLIPPA בסכום של 75,000 דולרים.

היזמים הסדרתיים, שהינם טיילים חובבים, וביקרו בכל חלקי העולם ההרפתקני, לא ויתרו על הרעיון של הקמת סטארט-אפ בנושאי תיירות לטיילים מקצועיים. הם חשבו יחד והגיעו למסקנה, שהיה טוב אילו היה אתר אחד יחידי, שמתבסס על חוכמת ההמונים ובו ניתן למצוא מחירים לכל טיול שיעלה על דעתך. הדבר הביא אותם להעלות לאוויר במרץ 2012 את FLIGHTFOX. אתר, שגורם לך לגרד חזק את הפדחת ולחשוב טוב, איך זה שלא חשבו עליו קודם. האתר הזה מיועד לטיילים ההרפתקנים, אותם אלו שחיפשו פרטנרים בגלובטרופר, אבל לדבר אחר לגמרי, חדשני וללא ספק גאוני.

דוגמא לזירת המסחר

דוגמא לזירת המסחר

הרעיון הוא מאוד פשוט ובא לפתור את הבעיה אולי הכי מאתגרת של אותם טיילים שמחפשים את הטיולים הלא קונבנציונליים. זהו בהחלט לא אתר הדקה ה-90 לאלו שרוצים סופ"ש זול בלונדון. כולנו זוכרים כמה קשה היה למצוא לטיול של אחרי הצבא את אותה סוכנות שתדע לענות על הצרכים המיוחדים ולמצוא את הטיסות המוזלות בברזיל ובפרו. לרוב הלכנו לאיסתא, כי שם ידעו לשים אותנו בתוך מטוס שמוביל עיזים על הכנפיים האחוריות, וגם זה לא היה כל כך זול, ורושש אותנו מכל הטיפים שעשינו מלמלצר באספרסו באר.

מה שעושה פלייטפוקס הוא דבר מצוין, שלמעשה מעמיד לך זירה משל עצמך לקבוע את יעד הטיול ואת הצרכים המיוחדים שלך. כמובן בעבור הזירה הזאת אתה משלם סכום מסוים, אבל כל מי שזוכר את החיפושים הנואשים יודע, שבראייה לאחור הוא היה מוכן לשלם כל סכום כדי לחסוך את הזמן שזה לקח לו. לפיכך, באותו רגע שלחצת על SEND, אתה פותח את המערכה לארנק שלך. כל סוכן נסיעות בעולם יכול להתמודד על מתן החבילה, אבל זאת לא הפואנטה של פלייטפוקס, נהפכו סוכני נסיעות אינם רצויים יתר על המידה בפלטפורמה הזאת. הפלטפורמה הזאת, כאמור, נועדה לחוכמת ההמונים. האתר נותן אופציה לאנשים שרואים עצמם טיילים מנוסים ומומחים, שמכירים את כל השיטות להוזיל עלויות ולתור אחר אופציות מוזרות ויעילות כאחד, לעבוד כ"מומחים" ולהציע לך את הדרך והשירות שלהם. הם גובים באופן טבעי כסף בעבור הייעוץ שלהם, כאשר לפי הגברת מקלוד, מומחה מכובד באתר יכול להרוויח 60 דולר לשעת עבודה. כל טייל שיחוש שחסכו לו אלפי דולרים, ישמח לתת שכר טרחה לאותו "מלאך" שסייע לו במשימה באופן מהיר ויעיל.

בראיון לתקשורת ב-CBS הגברת מקלוד טענה שהיא פעם חזתה בזירה של אדם שחיפש כרטיס מתאילנד לדנמרק, לאחר מכן לפאריס ובחזרה לתאילנד. ההצעה הטובה ביותר שקיבל מסוכן הנסיעות המקומי הייתה 5,800 דולר. המומחים באתר נתנו לו הצעות שנעו בין 1,400 ל-2,200 דולר, או במילים אחרות שליש מהמחיר שהציעו לו בסוכנות הנסיעות שלו. כמו באפליקציית ווייז ניתן לראות, שגם בתחום הנסיעות המאתגרות, ניתן בעזרת חוכמת ההמונים להגיע לתוצאות נהדרות. מעבר לכך, אין ספק שהסטארט-אפ המדהים הזה בצוותא עם ניסיון העבר הלא כל כך מוצלח של צמד היזמים מקלוד את סאליבן, הולך לכיוון חיובי וצפוי להם עתיד מבטיח. יהיה מעניין להמשיך לעקוב…