שם הכותב: תאריך: 04 נובמבר 2013

ב-13.10 שבנו כולנו לספסל הלימודים. חלק אהבו את החזרה וחלק פחות, אבל מה שבטוח הוא ששנה חדשה מתחילה וכולנו תקווה שתהיה לפחות טובה כמו זו שהסתיימה. למיזם אחד החזרה ללימודים של כולנו היא סוג של פסטיבל אחד גדול, המניעה את גלגלי השיניים במכונה שלו. זהו סטארט-אפ שאם יצליח היכן שהמערכת האקדמית ברוב המדינות נכשלה, צפוי לכולנו בקהילה האקדמית, אנשי סגל וסטודנטים כאחד, חיים קלים ומעניינים הרבה יותר.

המערכת האקדמית בארה"ב שונה בהרבה מובנים מזו שאנו מכירים. הלימוד בעיקרו מתחיל ונגמר מעבודה של הסטודנט בבית ובקריאה של פרקים בספר הלימוד קודם להגעתם להרצאה. בבתי ספר בכירים יותר, והיה והסטודנט נשאל שאלה בכיתה על חומר הקריאה ולא ידע לענות עליה, משמע לא קרא, המרצה רשאי להוציאו מהכיתה. הבעיה בשיטה הזאת היא החשיבות הגבוהה והתלות האבסולוטית בספרי לימוד, והעלות נמצאת בשמיים כהיקש. מי שיצא לו לבדוק עלות כזאת באמזון ראה שמחירם של ספרי לימוד אמריקאים נעים בין 150 דולרים ל-300 ולעיתים אף יותר. במדינה בה שכר הלימוד השנתי עלול להגיע לעשרות אלפי דולרים ההוצאה הזאת כבר הופכת את העסק ליקר מידי, במיוחד עבור אוכלוסיות מעוטות יכולת.

אז סביר להניח שבעתיד הקרוב לא יקום סטארט-אפ אמריקאי שיעזור להוריד את שכר הלימוד במדינה, אבל כזה שנועד להקטין הוצאות של ספרי לימוד קם ובגדול. ג'וש מוליניו, נייט ווייטהול ומאט בלאנקרטי, היזמים, המציאו אלגוריתם, שנותן למשתמש אפשרות למרקר דפי גלישה באינטרנט. עד מהרה הם הבינו שכוחו של האלגוריתם הוא לאו דווקא בעשייה הספציפית לשמה נולד אלא בכיוון המדהים שהוא יכול לקחת אותם כלכלית וחברתית. אחרי מספר פיבוטים מובנים מאליו HIGHLIGHTER הפכה להיות פלטפורמה לימודית אולטימטיבית, שפרופסורים מכובדים ובכירים מהאוניברסיטאות הידועות ביותר משתמשים בו כדי להעביר את הקורסים שלהם לסטודנטים. בין האוניברסיטאות הללו ניתן למצוא את ברקלי קליפורניה, נוטר דיים, סירקיוז, קולרדו ועוד.

Picture1

האתר מאפשר לבצע מספר פעולות חשובות ביותר, כולן מסייעות לסטודנטים לנצל את הפוטנציאל שלהם בצורה מקסימלית ועל הדרך, כאמור, לחסוך להם עלויות. מרצים יכולים לפרסם ספרים, מאמרים או טקסטים ולהפיצם חינם לסטודנטים שלהם, לנהל את מערך הקורס, לסמן לסטודנטים (בעזרת ההיילייטר) את החומרים שמבחינתם עליהם לשים דגש ואפילו לדעת אם הסטודנטים קראו את חומר הלימוד ומה הם מצאו מעניין בחומר הקריאה. הסטודנטים מבחינתם יכולים ליצור קבוצות לימוד ופורום שיתופי, לראות מה חברים שלהם סימנו כחלקים חשובים לקריאה (ההייליטר ידידנו צץ שוב) וכמובן אם לא הבינו משהו או רצו חידוד הם יכולים להיוועץ בחבריהם או אפילו במרצה. בשנה שלאחר מכן, החומר נשמר בקבוצת הקורס והסטודנטים החדשים יכולים להשתמש בתובנות של אלו שסיימו את הקורס בהצלחה.

זהו אתר שבנוי מחד על חוכמת ההמונים ויותר מכך, סטודנטים רבים ברחבי ארה"ב החלו מציעים למרצים שלהם להתחיל להשתמש בהיילייטר כדי לשפר ולהשתפר יחד. תארו לכם סוג של מודול, שבו השליטה על כל הנעשה היא בידיים של הסטודנט ביחד עם המתרגל והמרצה. למידה קבוצתית אינטראקטיבית, בה כולם למעשה משתתפים בלימודים: מרצים מול סטודנטים, סטודנטים מול סטודנטים ואפילו מרצים מול מרצים (מרצה מתחיל יכול ללמוד כיצד מעבירים קורס דומה קולגות ותיקים).

החברים מ-HIGHLIGHTER  מתייחסים לעצמם כחברת תוכנה וכהוצאה לאור ביחד. זוהי עוד פריצה עתידית לקראת הפיכת כיתת הלימוד לאלקטרונית באופן טוטאלי. המרצים מצידם שמחים כשהם רואים את הסטודנטים מצליחים יותר, משתפים יותר, קוראים יותר ונהנים הרבה יותר מחוויית הלימוד. זה לטעמי הדבר החשוב ביותר שהחברים מ-HIGHLIGHTER הביאו לעולם בעזרת הסטארט-אפ הנהדר שלהם.

שייך לנושאים: אסטרטגיה, היי-טק